Arrangera hybridmöten

På en arbetsplats där många befinner sig samtidigt är det naturligt att hålla möte tillsammans i samma fysiska rum även om några medarbetare befinner sig på annan plats. Dagens digitala utveckling gör det möjligt för dem också att koppla upp sig och delta på distans. Denna typ av möte kallas hybridmöte och att få ett sådant möte hörseltillgängligt för alla kräver lite extra av dig som ska arrangera det hela.

Inledning

I denna kurs går vi igenom vad som behövs om alla deltagare ska få tillgång till bra ljud, bild och vid behov även tolkning eller autotextning. Du får lära dig mer om hörseltillgänglighet för deltagare i det fysiska rummet men också hur det kan fungera för de som ansluter på distans. Det finns både fördelar och nackdelar med hybridmöten och du som arrangör bör fundera lite över vad som fungerar bäst från gång till gång.

Tillgänglighet för distansdeltagare beskrivs även i kursen Arrangera digitala möten.

Den här kursen innehåller fem delar: