Engagera företaget i Vad sa-loppet

Låt ert företag bli en Vad sa-loppssegrare!  
Bilda ett lag och engagera personalen i motionsaktiviteter till förmån från Sveriges hörselskadade, den 10 – 31 maj.
Ett roligt sätt att göra skillnad – där ni kan gå i mål med segerkrans.

Vad sa-loppet är inget vanligt motionslopp. Här kan även företag och arbetsplatser komma till start – och bli vinnare!

Allt ni behöver göra är att bilda ett lag, anmäla deltagare och ge en gåva (deltagaravgift), till förmån för landets 1,5 miljoner hörselskadade. Sedan väljer ni själva hur och var ni vill genomföra loppet – gå, springa, rulla, dansa, cykla… Allt är möjligt, bara det är motion som bär framåt och genomförs medan Vad sa-loppet pågår, den 10-31 maj.

Varje lag får en egen digital lagsida där ni kan presentera er och vad ni gör. På så vis kan ni också sprida er aktivitet till fler om ni önskar  – och fler kan anmäla sig. I Vad sa-loppet behöver ni inte tänka på att registrera tider eller sträckor. Här handlar det inte om att vara snabbast eller starkast, utan om att delta – vilket innebär att alla medarbetare kan vara med!

Poängen är att få motion, samtidigt som ni engagerar er för en god sak, får hörselsmart kunskap och har roligt tillsammans.   De fem företag som har engagerat flest deltagare samt de fem som har samlat in mest pengar belönas med ett särskilt, exklusivt segerkrans-diplom

Gå, jogga eller dansa?

Ni kan välja många olika spår i Vad sa-loppet. Till exempel:

  • Lunchpromenader
  • Joggingtur i grupp eller på egen hand
  • Cykla till och från jobbet
  • Anordna ett motionslopp för personal och kunder
  • Dansa en kilometer eller två på företagsfesten

Er deltagaravgift – en gåva till Hörselskadades Riksförbund

Ni kan ge en samlad gåva till HRF med betalning via faktura. Vi hjälper er sedan att administrera deltagare.

Alla intäkter från Vad sa-loppet går till HRFs arbete med att värna hörselskadades rättigheter, påverka och sprida kunskap samt ge råd och stöd till enskilda från norr till söder.

Alla deltagande företag får ett digitalt diplom att skriva ut och hänga på väggen eller sprida i digitala kanaler.

Alla lag samt personer som deltar belönas med digitala diplom efter Vad sa-loppsveckorna, oavsett hur det gick för laget. De tre företag som har engagerat flest deltagare samt de fem som har samlat in mest pengar belönas med ett särskilt, exklusivt segerkrans-diplom.

Vad sa-loppets anmälningssida på webben sjösätts i slutet på april och då kan ni registrera både lag och deltagare. Men redan nu är ni varmt välkomna att kontakta HRFs marknadschef Jenny Höglund på jenny.hoglund@hrf.se,
för mer information om hur ert företag kan engagera er i Vad sa-loppet

Detta får ditt lag

  • quiz om hörselfrågor
  • hörselsmarta tips och råd
  • digitala banners för sociala kanaler, webb och intranät
  • peppande mejl till personalen/deltagarna under kampanjperioden, den 10-31 maj
  • diplom som visar ert engagemang

Allt ovan är givetvis valfritt. Vi kan också skräddarsy ett paket som passar just ert företag.

Den 3 mars, på Världshörseldagen, gästade HRFs Sussie Ahlström och Maud Holmberg TV4s Nyhetsmorgon för att berätta om Vad sa-loppet, humor och hörfel. Se transkribering av inslaget i TV4s Nyhetsmorgon (pdf)

KONTAKT: Har du frågor eller en idé om hur ditt företag kan stödja HRF? Välkommen att kontakta Jenny Höglund, enhetschef Insamling och marknad: jenny.hoglund@hrf.se