Efter HRF-kritik: Nu får Boxers kunder byta box utan textning
Nu gör Boxer en pudel. Efter hård kritik från HRF lovar bolaget att kunder som inte har tillgång till textning i sin Smartbox får byta till TV Hub, utan kostnad.
Dessutom ber ansvariga hörselskadade om ursäkt för den bristande informationen om textning. Nu ska det bli ändring.
Under det senaste året har HRFs rådgivningstjänst Hörsellinjen kontaktats av hörselskadade som har Boxer via fiber, men som inte kan få fram textningen. Trots kontakter med kundtjänst hade de inte heller fått hjälp med att lösa problemet. De satt med abonnemang på tv-tjänster som inte var tillgängliga – och kände sig både lurade och illa bemötta.
Kan byta till TV Hub
Efter skarpa uppmaningar från HRF lovade Tele2, Boxers ägare, att gå till botten med problemen. Och nu har Tele2 gett besked om hur de vill lösa textningsproblemen i Boxer IP-TV:
- Kunder med Smartbox kan vända sig till Boxers kundtjänst för att byta den abonnerade Smartboxen till en så kallad TV Hub, utan ytterligare kostnad.
- Kunder med TV Hub kommer att få valbar textning på Kanal 1-12 inom de närmaste veckorna.
Vice vd ber om ursäkt
Tele2 beklagar att många har haft svårt att få hjälp:
”Generellt får jag be om ursäkt för de fall vår kundservice har brustit i kommunikationen kring textning”, skriver Samuel Skott, vice vd för Tele2, till HRF. ”Vi kommer nu se över våra rutiner för kundkommunikation gällande textning för hörselskadade, både för kundservice och i andra kanaler, för att säkerställa att kunderna får information om detta framöver”.