Betalning av medlemsavgiften

Betala via autogiro, månadsvis

Fördelar med autogirobetalning är bland annat:

  • att kostnaden fördelas på hela året
  • att avgiften överförs automatiskt – du slipper hålla reda på avier och förfallodatum
  • att du när som helst kan ändra eller avsluta medlemskapet
  • att du bidrar till mindre administration, så att HRF får mer utrymme för hörselfrågorna

Om du vill betala medlemsavgiften via autogiro behöver du först fylla i, underteckna och skicka in en blankett om ”Samtycke till autogiro” till HRF. Blanketten kan skrivas ut från webben eller beställas från HRF.

Den 27:e varje månad överförs sedan en liten summa till HRF från det konto du har angett på blanketten. Månadssumman varierar beroende på typ av medlemskap, men för den som är fullbetalande föreningsmedlem (medlem) eller stödmedlem blir kostnaden 25 kronor per månad (totalt 300 kronor per år).

Varje år får du hem en specifikation över ditt medlemskap/din medlemsavgift och ditt medlemskap gäller tills vidare eller när du väljer att avsluta det.

Autogirobetalning kan ändras eller avslutas när som helst. Om HRFs medlemsregister får besked senast den 20:e i månaden upphör autogiro­betalningen av medlemsavgiften samma månad.

Fakturabetalning, årsvis

Om du vill betala medlemsavgiften årsvis får du en faktura med hela årsavgiften tillsammans med ditt medlemskort och ytterligare information.

HRF tillämpar rullande medlemskap, vilket innebär att du varje år får en ny faktura med hela årsbeloppet. Om du då vill ändra till månadsvis autogirobetalning så går det bra.