Ge en företagsgåva – och syns lite mer

I Sverige lever 1,5 miljoner personer med en hörselskada. Faktum är att det är ett av våra största folkhälsoproblem och det finns hörselskadade på i stort sett alla arbetsplatser, i alla företag. Trots det är kunskapen om hörselskador låg. 

Därför lanserar vi Vad sa-loppet. Med hjälp av motion, allvar och lite humor samlar vi in pengar till HRFs arbete för hörselskadade. Den som deltar bidrar till  att ge stöd och sprida kunskap som gör skillnad för hundratusentals människor.

Vi erbjuder företag att stödja Vad sa-loppet genom en gåva. På så vis är ni med och gör skillnad, syns under kampanjen och får möjlighet att ta del av hörselsmart kunskap.

Vad sa-loppet och humor i TV4

På Världshörseldagen, den 3 mars, presenterades ”Vad sa-loppet” i TV4s Nyhetsmorgon när HRFs Sussie Ahlström och Maud Holmberg gästade programmet för att prata om hur dråpliga situationer och komiska missförstånd är en del av vardagen som hörselskadad. Och hur viktigt det är att kunna ta utmaningarna med lite humor och ett förlösande skratt.

Transkribering av inslaget i TV4s Nyhetsmorgon (pdf)

Ni kan välja mellan tre olika nivåer:

Guld – en gåva om 25 000 kr

  • Synlighet som guldföretag på kampanjwebben
  • Egen tackannons i HRFs medlemstidning Auris
  • Tack i nyhetsbrev som går ut till alla deltagare efter kampanjen
  • Digitalt material att dela i era kanaler
  • Digitalt quiz om hörselskador och andra tips samt hörselsmarta råd
  • Möjlighet att skräddarsy paket efter önskemål

Silver – en gåva om 10 000 kr

  • Synlighet som silverföretag på kampanjwebben
  • Delad tackannons i HRFs medlemstidning Auris
  • Digitalt material att dela i era kanaler
  • Digitalt quiz om hörselskador och andra tips samt hörselsmarta råd

Brons – en gåva om 5 000 kr

  • Synlighet som bronsföretag på kampanjwebben
  • Delad tackannons i HRFs medlemstidning Auris
  • Spridningsbild för sociala medier
  • Digitalt quiz om hörselskador och andra tips samt hörselsmarta råd

KONTAKT: Har du frågor eller en idé om hur ditt företag kan stödja HRF? Välkommen att kontakta Jenny Höglund, enhetschef Insamling och marknad: jenny.hoglund@hrf.se