
Arrangera digitala möten
Välkommen till kursen för dig som ska arrangera ett digitalt och hörseltillgängligt möte.
För att få största möjliga behållning av denna kurs bör du först ha gått igenom Grundkursen och gärna också tagit del av kursen om att delta i digitala möten.
Inledning
Välkommen till kursen för dig som ska arrangera ett digitalt och hörseltillgängligt möte. Som arrangör har du ett särskilt ansvar när det gäller att ge deltagarna rätt förutsättningar. För att digitala möten ska vara hörseltillgängliga är det viktigt att du har de kunskaper som behövs för att ge hörselskadade deltagare full delaktighet i mötet.
Digitala möten kan se ut på olika sätt, den gemensamma nämnaren är att deltagarna kopplar upp sig till en internetbaserad mötesplattform och möts där. Denna delkurs handlar om att arrangera den typ av digitala möten där alla deltagare befinner sig på olika ställen när de deltar på mötet.
Digitala möten där en grupp deltagare befinner sig i samma fysiska rum medan en eller flera deltar från andra rum eller orter, kallar vi för hybridmöten. Sådana möten behandlas närmare i kursen Arrangera hybridmöten.
Den här kursen består av följande delar:
- Del 1: Förberedelser
- Del 2: Rollfördelning
- Del 3: Plattformsval och tekniktips
- Del 4: Hörselsmarta verktyg
- Del 5: Testa dina kunskaper