Texttelefoni
Texttelefoni.se är en förmedlingstjänst för döva, personer med hörselskada, personer med dövblindhet och personer med talsvårigheter. Genom texttelefoni är det möjligt att ringa och ta emot samtal genom förmedlade trepartssamtal i realtid.
Genom texttelefoni.se kan du ringa privatpersoner, företag, organisationer och till nödnumret 112. Tjänsten är kostnadsfri och det finns flera sätt att använda den. Det går till exempel att ringa från en texttelefon, genom en app eller från texttelefoni.se.
För den som har en hörselskada, men som kan tala, är det möjligt att använda funktionen Tala direkt. Då talar du istället för att skriva och får sedan den andra personens svar förmedlade i text. För att använda Tala direkt så meddelar du förmedlaren det när du presenterat dig, antingen utskrivet i text eller genom att använda tecknet ” # ”.
Läs mer om att ringa med texttelefoni på texttelefoni.se. I panelen till vänster på texttelefonis hemsida kan du läsa om de olika sätten att ringa med texttelefoni och om hur du går till väga för att använda funktionen Tala direkt.
Om du har frågor om texttelefoni kan du kontakta deras kundtjänst.
De har öppet på vardagar klockan 08:00 – 16:00 på nedanstående nummer och adresser. Övrig tid har du möjlighet att tala eller skriva in ett meddelande på kundtjänstens telefonsvarare.
- Via e-post: kundtjanst@texttelefoni.se
- Från texttelefon: 020-600 690
- Från taltelefon: 020-11 84 73
- SIP-adress för samtal via SIP-baserade texttelefoner, SIP-baserade totalkonversationsenheter, webbapplikationen och mobilapplikationen: kundtjanst@texttelefoni.se
- Från fax: 020-36 46 57
- Facebook: https://www.facebook.com/Texttelefoni.se