Plats: Stockholms län

Kvällswebbinarium: En hörselvård att lita på

Datum:
Datum:
Tid:
Från: kl. - Till: kl.

Vid årsskiftet trädde hörselvårdens nya uppdrag i Region Stockholm i kraft. Den största förändringen är att vårdgivarna inte längre får ersättning för att sälja hörapparater – något vi i HRF länge arbetat för. Flera andra nyheter väntas också förbättra hörselvården.

Vi välkomnar att patienterna fortsatt kan välja vårdgivare, men mycket återstår innan vi har en hörselvård att lita på. Vi reagerar på att förvaltningen har beslutat att vårdgivarna ska fortsätta sälja privat hörselvård, samtidigt som patienterna får information om att det numera bara är lån som gäller. Vi har också reagerat på att förvaltningen under sommaren valde att sänka kraven på vårdgivarna.

Den 24 november håller vi i två webbinarer, lunch och kväll, där vi går igenom förändringarna, diskuterar vad de betyder i praktiken och vilka frågor vi behöver driva vidare. Denna kalenderhändelse gäller anmälan till kvällswebbinariet.


Datum: Den 24 november kl. 18:00-19:30
Plats: Digitalt i Zoom

Annat på gång

  • Intresseträffar för påverkan och kunskap
    Plats: Stockholms län
    Från: - Till:

    Intresseträffar för påverkan och kunskap

    Vill du bidra till ett mer hörselsmart samhälle?Öka din kunskap och fördjupa ditt engagemang i HRF:s viktiga frågor. Under hösten erbjuder vi digitala intresseträffar med varierande teman – ett utmärkt tillfälle att lära dig mer...

  • Höstens TSS-kurser
    Plats: Stockholms län
    Från: - Till:

    Höstens TSS-kurser

    Under hösten 2025 kommer distriktet att erbjuda fortsättningskurser i tecken som stöd (TSS). Tecken som stöd (TSS) är ett bra verktyg för att underlätta kommunikationen när man hör dåligt. Påden här sidankan du läsa mer...

  • Erfarenhetsfika: Bild- och texttelefonanvändare
    Plats: Solna
    Från: - Till:

    Erfarenhetsfika: Bild- och texttelefonanvändare

    Dela med dig av dina erfarenheter! Har du eller har du haft bildtelefon, texttelefon eller andra lösningar för att klara telefonsamtal? Vi vill höra om dina upplevelser – både bra och mindre bra. Din berättelse...