Datum: <time datetime="2024-02-28">28 februari 2024</time>

Årsmöte 24/2 2024

Årsmötet 2024 genomfördes på lördagen den 24 februari i Equminiakyrkans lokal i Alvesta.

Föreningens årsmötehölls i Equmeniakyrkans lokaler i Alvesta lördagen 24/2. Mötet samlade 66 medlemmar och inleddes med parentation över de 7 medlemmar som avlidit under det gångna verksamhetsåret. Monica Pihl läste dikten ”Visst vill jag” av Birger Fransén, ljus tändes, och det avslutades med en tyst minut. Roland Axelzon valdes att leda årsmötesförhandlingarna. Monica Pihl och Göte Svensson omvaldes som ordförande resp kassör. Kia Johnsson valdes in som ordinarie ledamot och ersatte då Gerth Korner som istället valdes in som suppleant tillsammans med Anders Snygg. Den utlovade underhållningen med bilder från det gamla Alvesta fick utgå pga sjukdom men ersattes av Bertil Widen som berättade och visade bilder från Forsdala trädgård och Widéns blomsterhandel. Stort tack till Bertil som på kort varsel räddade situationen.

Efter avslutade förhandlingar bjöds det på kaffe och semla.