LÄTTLÄST BOKMÄSSA
Onsdag 18/10 kl. 10-15, Växjö konsthall
Ta del av lättlästa böcker och annat material skrivet på lättläst.
Prova VR-glasögon, lyssna på berättelser och inspireras i höstmörkret.
Det blir bokbord med intressanta, roliga och spännande teman.
Mässan är gratis, välkommen!
Läs mer på https://vaxjo.se/oms-fritid
Plats: Växjö konsthall, Västra Esplanaden 10, Växjö.
https://hrf.se/app/uploads/sites/71/2023/10/bokmassahosten-2023.pdf 
Onsdag 18/10 kl. 10-15, Växjö konsthall
Ta del av lättlästa böcker och annat material skrivet på lättläst.
Prova VR-glasögon, lyssna på berättelser och inspireras i höstmörkret.
Det blir bokbord med intressanta, roliga och spännande teman.
Mässan är gratis, välkommen!
Läs mer på https://vaxjo.se/oms-fritid
Plats: Växjö konsthall, Västra Esplanaden 10, Växjö.
Upplysningar: Frågor besvaras av Kennerth Björn, fub@vaxjo.fub.se eller 070–233 87 32.
Lättläst bokmässa onsdag 18/10 på Växjö konsthall
Aktiviteter på bokmässan:
Boktips och information från Växjö bibliotek och FUB som är på plats hela dagen.
Vi berättar om Växjö biblioteks verksamhet med anpassade medier och tipsar om lättlästa böcker. Möjlighet finns att anmäla sig till en lättläst bokcirkel.
FUB presenterar lite lättlästa nyheter och information på lättläst
Utställning med medverkande från Papperian och Textilgruppen
Siv Svensson från Sagobygden; Ljungby, klockan 10.15-11.00 och 13.30-14.15
Berättarlust, det har Siwan! Vässa dina öron, kom lyssna
Här finns en stor sagoskatt som innehåller kärlek och spänning, tokighet och mod! Varmt välkomna!
Äventyr i VR för vuxna, klockan 12.00-14.00
Följ med på ett hisnande äventyr med VR-glasögon! Vill du pröva att gå in i andra världar, resa digitalt till andra länder eller balansera i skyn så är du välkommen till oss! Drop-in.
Att arbeta med lättläst på SFI, klockan 13.00-13.20
Maria Lundqvist, Alvesta bibliotek, berättar om hur man kan läsa lättlästa böcker tillsammans med SFI-elever.
Program:
10.00-10.10 Invigning av Lättlästa Bokmässan
10.15-11.00 Siv Svensson från Sagobygden berättar
12.00-14.00 Äventyr i VR för vuxna
13:00-13:20 Att arbeta med Lättläst på SFI, Maria Lundqvist
13.30-14.15 Siv Svensson från Sagobygden berättar
15.00 Tack för idag!
Plats: Växjö konsthall, Västra Esplanaden 10, Växjö.
Upplysningar:
Frågor besvaras av Kennerth Björn, fub@vaxjo.fub.se eller 070–233 87 32.