Datum: <time datetime="2023-02-10">10 februari 2023</time>

Årsmöte 2023

Tisdagen den 7 februari hade Hörselskadades förening i Hjo – Karlsborg årsmöte på Rödingen i Hjo.

Till stor hjälp för de med nedsatt hörsel var de två skrivtolkarna från VG-regionen som med tangentbord, projektor och filmduk skrev på duken var som sades.
Mötet öppnades av ordföranden Barbro Widerström och det inleddes med parentation av medlemmar som avled under 2022. Ett ljus tändes och Barbro läste en passande dikt av Bo Zetterlind och det hölls en tyst minut.
Dagordningen godkändes och till mötesordförande valdes Barbro och till mötessekreterare valdes Stig Kylén. Sedan var det de sedvanliga punkterna på dagordningen, val av två justerare, årsmötets laga utlysande, verksamhetsberättelse, ekonomisk redovisning, revisionsberättelse och ansvarsfrihet för styrelsen.
Stig Kylén och Karl-Evert Eriksson omvaldes till styrelseledamöter och Britt-Marie Gustavsson och Lennart Thim står kvar även år 2023. Inger Lundgren valdes som ombud till distriktet och hon valdes även till styrelseledamot nummer sex. Till ordförande under ett år valdes Barbro Widerström och hon valdes även till kassör. Till firmatecknare valdes Barbro Widerström och Stig Kylén och Barbro valdes till att representera föreningen i funktionshinderrådet i Karlsborg. Carina Jensen omvaldes till revisor.
Efter mötet serverades det en välsmakande räksmörgås och det blev även kaffe med en god kondisbit och det hela avslutades med lotteridragning.