Datum: <time datetime="2023-02-27">27 februari 2023</time>

Årsmöte 2023

Årsmötet 2023 hölls på lördagen den 25 februari i Equmeniakyrkans lokaler i Alvesta.

Föreningens årsmöte hölls i Equmeniakyrkans lokaler i Alvesta lördagen 25/2. Mötet samlade 64 medlemmar och inleddes med parentation över de medlemmar som avlidit under det gångna verksamhetsåret. Monica Pihl läste dikt av Birger Fransén, ljus tändes, och det avslutades med en tyst minut. Roland Axelzon valdes att leda årsmötesförhandlingarna. Monica Pihl valdes till ny ordförande. Per-Olof Ask och Monica Carlberg valdes in som ordinarie ledamöter.
Kia Johnsson och Stefan Frantz valdes in som suppleanter efter avgående Alice Göransson och Roland Lundqvist som avtackades med var sin blomma. Bengt Nilsson överlämnade en blomma och tackade Per-Olof för det arbete och engagemang han lagt ner i föreningen under de 18 år han suttit som ordförande samt uttryckte allas tacksamhet att han även fortsättningsvis kommer att vara en del av styrelsen.

Alice Göransson och Roland Lundqvist avtackas av Per-Olof Ask
Bengt Nilsson tackar Per-Olof för ett långt ordförandeskap

Som inledning på årsmötet tog Monica Pihl med oss i ord och bild på en spännande resa till Alaska. Här fick vi uppleva både natur och djurliv, se hur ursprungsbefolkningen levde och hur det kunde se ut under den stora guldruschen i början på förra seklet.

Monica Pihl berättar om en resa i Alaska
Efter avslutade förhandlingar bjöds det på kaffe och semla.

Efter årsmötet utlottades 3 st fågelholkar som skänkts till föreningen av Roland Lundqvist

Här ser vi 2 av de glada vinnarna.